onsdag 12 maj 2010

Gissa ....


"Kom du, jag tar emot dig ...!" säger pv lugnande.


... vem som fyller år idag?

Jo, Ulrika!

Och jag vet att den här bilden har visats här på min sida hur många gånger som helst, men jag tycker så mycket om den!

Det var den där dagen på Ven .., och Ulrika hade ramlat pladask på gatan i Landskrona (först hade vi blivit utskällda av Sveriges suraste busschaufför i samma stad ..) och sedan blev det färja över till Ven (och Ulrika som är eller var livrädd för just den biten ...) och sist av allt .., den där härliga dagen ombord på pv:s segelbåt!

Mycket har hänt sedan dess.


På väg till Köpenhamn.
Där har vi också varit.
Och nj, Ernst är inte hennes favorit.

Födelsedagsbarnet har tappat rädslan för att sitta i en båt och hon har tappat en hel drös med andra rädslor också ., hon har flyttat från Storskogen i Västmanland till Arvidsjaur i Norrbotten och hon har hittat och samlat på sig hur mycket mod som helst.


Utflykt till Kåseberga, där vi på toppen, möter en matador.


Hyrd bil och världsatlasen mellan oss i framsätet.
Ja, man vet aldrig var man hamnar ...?
Inte visste vi då, att en skulle hamna i Arvidsjaur och den andra i Halland.

Idag fyller hon år.

Jättegrattis och stor kram till en sååå rar vän, från mig!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Men å så fint du skriver! Ja,vilken resa det varit!
Och den är inte slut än, heller.

Den där första resan till Ystad glömmer jag aldrig. Det var där och då det började.

Kraaaaam på dig och tack för att du är en sån underbar vän!!