söndag 6 juni 2010

Söndag ...


Vilodag.

Frukost på altanen.

Efteråt rensar jag rabatter .., vattnar .., pysslar om .., och tar mellanbroderns hund Frida på lååång promenad.

Frida är en blandning av labrador och kanske golden .., kolsvart är hon och flämtar i värmen.

Vi promenerar längs grusvägen och där är rapsfält på vår högra sida .., där är en hela tiden ihärdigt kvittrande lärka ..., där är smörblommor .., hundkäx .., en bigård med underliga bikupor som mest liknar blå lådor av plast och jag går försiktigt fram och kollar .., joo, minsann, där är surrande bin som flyger in och ut i lådorna!

Vänder hemåt, nu längs kustvägen.

Upptäcker får i en sommarhage.

Ser en fjäril.

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Åh, sicken ro! Kan nästan höra käkarna mala.

Joanna sa...

Frida ar en blanding av berner senner och golden retriver, och sa fin hon ar :-)

gunnar i vaplan sa...

Dom där blå lådorna brukar oftast vara gula men det bryr sig inte bina om :-)
Kolla min blogg så ser du gula låddor.

Monica sa...

Vackert som en tavla!

S o F sa...

Wow - vilken bild!

Får och lamm gör mig alltid så glad och mjuk inuti.

Hoppas att jag får chans att ta en sådan harmonisk fårbild någon gång.

Varma soliga just-hemkommen-hälsningar!

Elisabet. sa...

Joanna: tack!

Alla ni andra .., ja, får som ligger och tuggar och tuggar .., tala om rogivande!

Gunnar: ska kolla!