lördag 24 juli 2010

Gothia Cup - en kärleksförklaring -.



Detta är första gången jag någonsin besöker den stora fotbollsturneringen Gothia Cup och det ska jag säga, att åååå, så imponerad jag är av hela arrangemanget!

Igår var det dags för prisutdelning för Bollstanäs SK, dvs, det lag som Emma tillhör och som i år tog bronspengen (inget fjärdepris utdelas .., trean och fyran får var sitt brons).

Vi gick till Gamla Ullevi i god tid, pv och jag själv, och fick sittplats alldeles vid dom gultröjade bronstöserna, som i finalen flickor 19 år .., i deras halvtid, skulle få sina medaljer.

Det var helt sanslöst roligt!

Så snart halvtidssignalen ljudit, ja, då drogs podiet fram för prisutdelning och det blev urhärlig musik från högtalarna och hejaklacken kom igång igen och ååå, så roligt det var!

Längs sargen gick hejaklacksledare - från Gothia Cup alltså - och fick igång publiken!

"Andra sidan är ni klara ...? Jajamensan, fattas bara .., B S K!"

Och tösernas föräldrar och syskon och anhöriga .., vilket jobb dom har gjort!



Här står dom, töserna från BSK.

Finalen flickor 19 år blev dramatisk värre.
Det var två norska lag som möttes och slutresultatet blev 2 - 2 .., så blev det straffar och båda lagen klarade sina fem första straffar .., ååå, ni kan tro att det var spänning i luften!

Bodö avgick med segern .., och flickan i Kongsvingerlaget, hon som missade straffen, visste inte till sig av bedrövelse.

Nästa match blev final flickor födda -97, alltså Emmas grupp.
Nu spelade Vaksala från Uppsala mot Brommapojkarna.
Lika spännande där och straffläggning på slutet och gråt och glädje.



Det var djävulskt hett på Ullevi .., vi satt i solgasset och flämtade.

Intill oss hördes en av BSK-töserna utbrista till sin kompis: "ååå, jag döööör, så piiiinsamt, titta morfar och mormor har vikt ihop tidningarn och gjort solhattar av dom!!"

Jag looooog.

Det var dock inte mannen på bilden.

Sist av allt, efter prisutdelningarna, tittade pv och jag själv på en halvlek av matchen mellan ett colombianskt lag som mötte ett italienskt.

Trettonåriga pojkar som var så duktiga!

2 kommentarer:

Mian sa...

Åt vilket håll far ni vidare på er resa?

Elisabet. sa...

Mian: vi åkte västerut och söderut .-)