onsdag 6 oktober 2010

Dagens fönster ...


















Från Marie-Louise kommer onsdagsfönstret.

Om man är intresserad av hur tillvaron som medberoende ter sig .., det vill säga, om man har haft eller har ett förhållande med t.ex en sexmissbrukare, så kan man med fördel ta sig en titt på hennes sida.

Där vittnar Marie-Louise öppet och utan att snegla åt höger och vänster, om hur detta att nästan bli besatt av en annan människa, kan te sig.

Det är modigt, tycker jag.

Inte just att bli besatt, men att våga berätta om det.

Själv är jag så stolt och skulle aldrig någonsin erkänna nåt sånt, än mindre böna och be att någon skulle stanna kvar.

Det är ju också - på sätt och vis - en slags feghet.

En rädsla att blotta sig.

Här är länken.

2 kommentarer:

annannan sa...

Det här är ju allvarliga saker du skriver om, men jag snubblade direkt i början och blev full i skratt när jag tänkte att det handlade om alla oss som blivit medberoende med dig av fönster...

Elisabet. sa...

annannan: haha .., ja, mot sådant beroende (fönster, alltså) finns ingen annan bot än att ständigt ha kameran i beredskap!

Men jag blir själv full i skratt ibland, när jag får mail från vänner som säger att dom, när dom åker på semester, plötsligt ser fönster överallt .-))