lördag 9 oktober 2010

Lördagkväll ...

storebror



Och hemifrånfrämmandet har givit sig av, norrut. 

Själv är jag ute timmavis och kapar grenar från träd som pensionatsvärden har fällt och mellan varven sitter jag på altanen och småpratar med pElle.

pv har, sedan igår, varit i mörkaste Småland och hjälpt till med ett sommarstugeprojekt hos sin storebror och kommer hem - totalt däckad - och har hög feber, ja, det nästan ångar om honom!

Vilken tur att jag har renbäddat i sängkammaren, den som i ett huj förvandlas till sjuksal.

Nu väntar sigge nilsson och pElle på nykokt fisk, på rumsbordet står tända ljus  .., och snart ska jag lägga mig på soffan Ektorp och läsa Joyce Carol Oates och känna mig lycklig.

4 kommentarer:

Margit sa...

Hej Elisabeth!!!
Kommit in i din blogg."via " marianne Bokblads blogg...och ser att du är uppfödd i Västerbotten!! Var där???? Även jag...föd i en liten by utanför Vännäs. 1 mil..Berrgnäs..där vi var 4 gårdar...och vi hade ett litet jordbruk. Och min mamma dog innan jag fyllde 15..så då sålde vi och flyttade in till VÄnnäs...
Fyttade sedan därifrån ner till Värnamo..och flyttat sedan många gånger i livet. Bor i Eskilstuna sedan 1980...
KOmmer att titat in igen och läsa i din blogg....
Kramiz!!!

Elisabet. sa...

Hej du Margit! Jo, jag har vuxit upp i Malå, som förr hette Malåträsk .-)

Du är välkommen tillbaka, hälsar hon som inte kan sova i natt.

Tankevågor sa...

Sånt där jobb gillar jag....att fixa med veden.
Måste ha fått det av min mamma som alltid kände sig så "rik" och nöjd när vedboden var påfylld. Jag märker att jag är likadan.

Skönt för PV att få komma hem till sjuksängen och bli ompysslad.
Hoppas han kryar på sig snabbt!

Elisabet. sa...

Londongirl: ja, jag tycker om rutinjobb .., där man verkligen ser att det händer nånting, det gör man ju bara stundvis i affären.

Man fyller upp varor och nästa dag är det dags igen. Om och om och om igen.