lördag 13 november 2010

Forskningen går framåt ...



Lördagmorgon och vi leker doktor förstås.

pv fäster blodtrycksmanchetten på sitt högra ben och ser man på, det går tydligen lika bra!

Mitt blodtryck fortsätter att vara lågt.

Som ett smärre mirakel är det.

"Vi kanske skulle ha någon slags rehabcenter här ..., ja, för människor som upplever stress och vill varva ned lite ...?" säger jag.

(Som ett led i forskningen ser vi att ju lägre blodtryck, desto högre puls. Man kan också konstatera att pv som är vältränad .., hans hjärta slår nästan tjugo färre slag per minut än mitt. Å andra sidan har jag i hela mitt liv haft hög puls!)

Och nu blir det frukost och just då ringer den pratglade Leif Bergström från Adak till Lisa Syrén.

Så kul!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vi har ung samma blodtryck du och jag. Fast jag brukar inte kolla mitt, men eftersom brorsan fick veta att han hade ärftligt hjärtfel - gick jag och kollade. Felet har tydligen inte hamnat hos mig också. Skönt att veta.

MOTTAGNINGEN sa...

om ni behöver någon doktor som kommer in som konsult nu och då räknar jag med att få uppdraget så klart ;-)