måndag 8 november 2010

Haverdal ...




På eftermiddagen tar jag bilen och tar sikte på Hemköp i Haverdal.

Men innan jag är där, svänger jag av och tar vägen rakt ner mot havet.

Detta är helt nya marker för min del och det är så vackert så man får ont i magen!

Svänger man vänster, kommer man till Skalleberget .., och där stupar vägen brant ner mot havet och jag tänker på halkan tidigare på förmiddan (någon - jag säger inget namn - gjorde en vurpa med sin nya cykel i morse ...) och vågar helt enkelt inte chansa .., tänk, om jag kanar iväg utan styrsel på bilen!



Utanför affären.

Idag sitter Johanna i kassan.

Alltid som en solstråle är hon!



Slänger ett öga på butikens anslagstavla.

Kattungar till salu .., ja, och dom går på lyx låda och äter gormet mat.




Efter att ha tillbringat snart fyra månader i det gula huset, har jag blivit riktigt bra på det här med källsortering.

(Ni ska veta att utgångsläget var under all kritik, ja, när det gäller mitt tidiga sorterande i Ystad.)

Nu går maximalt en liten plastkasse per vecka till "vanliga soptunnan".

Och vid återvinningsstationen alldeles intill Hemköp blir jag stående en stund och slänger papper, tidningar, tomma kattmatsburkar och diverse tomflaskor.

Jag minns när sommaren var tillända och turisterna åkt hem .., det var i augusti någon gång, då var alla glascontainrarna fyllda och hela området översvämmades med tomma vinflaskor .., ja, det var som ett berg av grönt glas!

5 kommentarer:

Mian sa...

Frukten ser fin ut.
Inget ledigt jobb på Hemköp??

Evas blogg sa...

Vilken helt makalöst vacker bild, den på havet.

Elisabet. sa...

Mian: kanske till sommaren .., då alla turister väller in till kusten här ..?

Eva: dit ska jag ta mig och gå på långpromenad någon solig dag!

Lena sa...

Se där! Du har hittat till paradiset. :)Där går min promenadväg. Längst där ute på udden ligger huset i paradiset.

Hemköp är väl bra, men rätt dyrt i alla fall på sommaren.

Elisabet. sa...

Lena: Det är inte ofta vi handlar i Haverdal .., just av den anledningen ..., och ja, det var sååå fint där nere vid hagen!