söndag 7 november 2010

I Arvidsjaur hos Guy, och hos Bert ...




... i Luleå, har det snöat.

Det är fint det också.

Men i landet Halland är det vårvarmt när vi går på långprommis vid havet!

Vid småbåtshamnen blir det stopp; där ska båten ösas och snart ska den tas upp.

Och så blir det lite småprat med en man som bor en bit härifrån och som också är ute och luftar sig i solskenet.

"Jaha, det var dig jag mötte i vintras, du gick med kryckor och sa ..., man kan tro att jag är sjuttio år, men det är jag inte ..., det kommer jag ihåg, jag gick och skrattade för mig själv efteråt". säger mannen leende.

3 kommentarer:

UllaMona sa...

Idag Haleluja har det snöat... det blev så ljust och fint.

Först läste jag dopp och hjärtat höll på att stanna, sen såg jag att det stod stopp :)

Bloggblad sa...

Oj, ligger båtarna kvar än? Vår har legat på land länge. Per var ute en sväng och kollade vid havet förra veckan, och såg inte en enda båt som låg i.

Elisabet. sa...

UllaMona: nä, inget dopp .., jo, om där hade funnits en bastu med stege ner till djupt vatten .. men det gör det inte ,-))


bloggblad: jepp, det var så VÅR!