söndag 7 november 2010

Igår ...




... såg jag på Ulrika/Ellis blogg en bild på en i mina ögon helt ljuvlig ljusslinga!

Den här, nämligen.

Och jag visar den för pv och säger ..."men å, är den inte underbar!", men se det tycker han verkligen inte.

"Nä, men ..., näää, var hade du tänkt dig att ha den ...!?" säger han förfärat.

Då tänker jag som så .., skulle han måhända hellre vilja ha den där ljusslingan som fanns i Engelska Bokcaféet i Ystad .,. den som syns på bilden här ovanför.

Jag ä l s k a d e den, och hade min pappa varit i livet, han som ofta fick en glimt i sina blå ögon när han såg en tjusig kvinna, då hade jag gärna hängt upp den i köket hemma i Malå och jag lovar att pappa skulle ha smajlat filurigt var gång han tittade på den här välsvarvade madamen.

Nåja.

Ljusslingan med alla små lanternor (som gjort för en seglare ...), ska nog komma med posten vad det lider.

Det är vad jag tror.

7 kommentarer:

Guy sa...

Din pappa hade god blick för ljusslingor!

Elisabet. sa...

Guy: han hade i alla fall ett gott öga till tjusiga damer och det är väl sunt?

Det borde inte avta med åren .., jag tror säkerligen att åldriga damer också ser vackra män, såväl unga som gamla.

Det gör man väl i alla åldrar ..?

Evas blogg sa...

Jag håller nog med pv här jag.

Elisabet. sa...

Eva: haha .., nu kommer han att må gott ,-)

cruella sa...

Jättejättefin ljusslinga - den kommer att få komma hem till mig och lysa upp köket i stället för gardin, i jul och hela vägen till sommaren!

Elisabet. sa...

cruella: ja, men visst är den! Man blir ju bara så glad och lycklig!!

Linda sa...

Jag blev också stormförtjust!!
Den hamnar nog på önskelistan :)