fredag 12 november 2010

Halleluja!



Min äldsta dotter .., och kanske den yngre också .., för att inte tala om pv .., tycker verkligen inte om min anorak.

Men själv .., älskar jag den!

Eller: dom.

Ty båda två försvann spårlöst.

(En glömde jag på pågatåget, den andra .., ja, jag har mina misstankar!)

I morgon ska jag köpa tre nya!

Och har man inte skådat en anorak i London förut, så kommer man att få göra det snart.

Såååå lycklig är jag!!


Uppdaterat: AP skriver i sin kommentar att jag alltid har haft anorak och jag tänker ... "har jag?"

Jo, men det har jag ju.

Först i flera år en varmt röd Fjällrävenanorak och sedan - säkert i flera år den också - en blåbärsmjölkrosafärgad historia från Gudrun Sjödén.
Den senare blev högt och innerligt älskad och ofta när jag hade den, sa någon ..."men å, så fin du är idag!"
Det var färgen som gjorde det hela, förstod jag långt senare.

14 kommentarer:

Mian sa...

Har du hittat ett ställe att köpa anorak på nu alltså?
Jag har en gammal blå skidanorak som varit morfars (eller möjligen min fars?). 50-talsmodell. Blå, lite blekt och mjukt slitet tyg. Jag gillar den skarpt.
Anorak är mysigt, men lite opraktiskt och småjobbigt till vardags.

Anita sa...

Grattis Elisabet! Jag kan förstå din känsla för ett älskat klädesplagg..

Kram!

Evas blogg sa...

Var köper du dem?

Anonym sa...

Hjälp!!!!!
/Dr B

malin sa...

Haha, ge dej inte!

Anonym sa...

jag måste fråga, heter din gamla granne här på Mariagatan Gunnar...om i så fall, skriv din mailadress till mig på troll457@yahoo.se. stor kram Ingela...din fd granne på mariagatan...

Elisabet. sa...

Mian: ja, ett militärt överskottslager ..., beläget ute i bushen! Underbart!

Dr B: haha .-)

malin: tack för stöd!

ingela: nä, erik .., om du tänker på han ovanför mig! du kan maila mig på bisse151@gmail.com

Elisabet. sa...

Anita: ja, jag har verkligen älskat dem! Det är så mycket "jag" ,-)

Elisabet. sa...

Eva: jo, titta på svaret här ovanför ,-)

Turtlan sa...

Så kul att Du hittade ett inköpsställe!

Sen blir det straffavgift på om någon / några "råkar" slänga dem för Dig!

Turtlan

AP sa...

Mamma, jag älskar dina anorakar!
Du har ju haft det hela våra liv! Det är du! Så dra inte in mig i det :)
Kram

Elisabet. sa...

Turtlan: jag ska köpa tre stycken. Det borde räcka till bra många år och när jag hamnar på något gruppboende kanske jag inte bryr mig ,-)

AP: å, I love You! (ja, dig också dr Böhlander, men det där med att den försvann ..., ajabaja ...).

Ingela sa...

Praktiska och bra plagg det där. Min röda (eller kanske numera f.d. röda fjällräv är nog en tjugo-tjugofem år. Outslitlig, bara lite blekare. Har haf tnågon Sjödén också, men de är inte så hållbara. Men de där överskottsanorakerna, de går väl att färga?

Elisabet. sa...

Ingela: ja, jag hade färgat en röd .., var det meningen .., det blev mer åt hallonhållet. En gång i Ystad blev jag stoppad av en kvinna som frågade var jag hade köpt den läckra anoraken? Gudrun sjödén, sa jag, den kostade 1300 kr.
Åååå, då skulle hon genast titta på nätet!
Det behöver du inte, jag bara skojade, den kostade 50 kronor på ÖoB, sa jag.
Ja, plus färgmedel, då.
Ibland funderar jag vad det är som gör att jag så till den milda grad älskar det här plagget?
Det är ju rätt obekvämt att dra över huvudet jämt .., men jag verkligen älskar min anorak!