måndag 24 januari 2011

"Kanske konstnär ...?"


I lokalradion (Radio Kristianstad, som torde ha landets starkaste sändare .., den når närapå hur långt som helst!) pågår under förmiddagen ett ringa-in-program, där ett medium berättar för lyssnarna vad framtiden har i sitt sköte.., ja, alltså någon ringer in och ställer en fråga och så svarar den siande damen.

Telefonen går varm i studion.

"Ja, det är så att jag har träffat en man .., ja, nu skulle jag vilja veta om jag ska satsa på honom ..?" säger en kvinna från Skåne.

Och vi får veta kvinnans stjärntecken och mannen, han som har dykt upp i hennes liv, han är Vattuman.

"Ååå, jag ska se här i korten ...", säger sierskedamen och man hör hon blandar leken.

"Ja, men det ser bra ut det här .., det tycks vara en öm och kärleksfull man och ..., hmmm, ja, han tycks vara väldigt kreativ .., vad arbetar han med?" frågar sierskan.

En stunds tvekan hos den uppringande damen, sedan kommer svaret.

"Tja .., kreativ .., jag vet inte det ..., han lägger asfalt."

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Hahahahahahaha!
Underbart! :-D

baratradgard sa...

Jag lyssnar alltid på Radio Kristianstad och jag måste säga att idag hade spådamen inte många rätt!

Radio Kristianstad började spraka bort vid Falkenberg när jag körde norrut förra veckan. Kunde gott funkat lite längre för Radio Halland var det segaste jag hört.

Elisabet. sa...

Ulrika: ,-)

baratradgard: nej, och inte var den uppringande "en mogen kvinna" heller, bara 40 ,-)

Ingela sa...

När sonen var i sexårsåldern skulle han bli asfaltläggare - på sommaren. På vintern skulle han vara brevbärare, då skulle han få cykla fast det var vinter. Han räknade inte med att mammas makt skulle minska i den graden att han som vuxen kunde göra hur han ville med cyklingen vintertid ...

Elisabet. sa...

Ingela: haha ..., ja, och Emma drömde för några år sedan om att bli anställd hos hamburgerkedjan från USA ,-)