söndag 23 januari 2011

På väg till jobbet ...


Halvvägs framme.


Klockan är kvart över nio, solen färgar himlen gulrosa över havet .., och jag har - för första gången den här veckan - ingen ångest alls.

Och även idag arbetar jag med den rara E som är lugn och effektiv och förklarar på ett bra sätt och jodå, jag får ringa på henne när det är olika spel på gång och ett REK tar hon också hand om, men några kuponger fixade jag och paketen är inget jag längre oroar ihjäl mig för.

Tanken slog mig idag, att det är ju inte underligt om man får frossa.

Nu är man inte bara snabbköpskassörska, utan även postkassör, biljettutlämnare (tog E hand om), samt släpvagnsuthyrare (skötte hon också)!

Hur snabbt lär man sig sånt?

Kunderna är u n d e r b a r a!

Idag frågade en kvinna var jag kom ifrån .., "jaha, Malå, ja, jag är från Umeå egentligen, välkommen hit!" sa hon och log så innerligt varmt.

En äldre herre visade sig vara från Ångermanland.

Och charmigast av alla: en liten Albin, 2 år, - som på min fråga om han hade någon katt - svarade att ..., att nä, men en traktor.

Det var bra mycket viktigare det.

I morgon ledig dag.

Som att ha vunnit 1 miljon känns det.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Tänk vilka omväxlande arbetsuppgifter det finns när man jobbar i affär! Det gäller att vara flexibel minsann...

Elisabet. sa...

sportigajenny: haha .., ja, inte hade jag förväntat mig detta, det kan jag lova dig ,-)

Jenny sa...

Men jag kan tänka mej att det är rätt så kul, när man väl fått kläm på saker och ting!

Elisabet. sa...

sportigajenny: det är redan roligt, jag känner ju hur det sakta går framåt. Kassan är okej, mejeri och frukt också, och bara jag får vänja mig vid dom här manickerna med spel, så ska det gå bra ,-)

baratradgard sa...

Hyra ut släpvagnar?? Då hade jag blivit nervös.

Elisabet. sa...

baratradgard: det är nog den enklaste biten, tror jag ,-)