torsdag 27 januari 2011

Och i stan ....



.... och inte bara där, råder den mest förfärliga halka!

Vi bor ju på en liten kulle och igår flög jag omkull, landade mjukt på vänster skinka .., och kanade därefter nerför hela backen!

Livsfarligt, är bara förnamnet.

Den övre bilden visar gräsmattan vid parkeringsplatsen inne i Halmstad, den intill slottet.

Och solen på väg ned ...



En bit längre in mot centrum, ser det ut så här.

Det är nog tur att man bor på landet, långt ifrån affärer och allehanda frestelser.

Nu hade jag en timmes väntan på pv och då passade jag på att aktivera bankkortet och därefter en stillsam promenad längs gågatan.

Jag köpte te i Köpmansgården (citrongräs/ingefära .., jag försöker hitta tillbaka till den där guldstunden i Hyde Park, då, när jag satt med te och en bulle och mobilpratade med vännen bettankax och kände mig som den rikaste människan i världen, trots att jag verkligen inte hade mycket pengar på kontot .., men själva k ä n s l a n!) .., en liten vacker (mian-grön) teburk, samt en lagrad liten korv (i butiken intill) som inte smakar så värst mycket.

Ungefär så.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Jäsiken va det ser halt ut:-)
Ta de lugnt i halkan!!!
Jag har i fyra dagar försök få igång min nya mobil, lyckades till slut så nu fungerar facebook och mail och surf och kandu tänka dig - de går även att ringa på den...!

Tuvstarr sa...

Kul att du trivs så bra med ditt nytt jobb.
Här var det också väldigt halkigt idag, tur att jag har semester.

Var försiktig i halkan, men för fallet att du faller är det väl bättre att landa på en skinka än på ditt nya knä.

Hälsningar från Tyskland.

Elisabet. sa...

gunnar och tuvstarr: det är livsfarligt halt ute!! När vi ska ta oss upp för backen, får man gå på skaren på grannens tomt ..