fredag 18 februari 2011

Dagens fönster ...


Utifrån ..., ja, vi befinner oss i Härnösand.



"Här får du två bilder inifrån biblioteket.

Biblioteken i Halmstad och Härnösand har en generationskompis i Visby.

Där har jag varit inne, men aldrig i Halmstad.

Jag blev förvånad i Visby att de hade så lågt i tak.

Här är det väldigt mycket rymd.

Å andra sidan så fortplantar sig ljuden från restaurangen i bottenplanet hela vägen upp till fjärde våningen...
(Här står jag på trappan mellan tredje och fjärde våningen.)



I den stora lådan mitt på den andra bilden är det ett grupprum , som en scen, inget fönster mellan dem och resten av biblioteket.

Den sitter ovanför entrén på bottenplan.
(Biblioteket ligger i en backe så man kan gå in på fjärde våningen också.)

Det stora huset på andra sidan parken är numera använt av kommunkontoret.

Tidigare har det varit en LM-skola (Johannesbergsskolan) och därefter Statens Skola för Vuxna."

Stort tack! säger jag till Cecilia N."


// Har du ett eller flera fönster som du kan tänka dig att visa upp, så maila gärna bilden till bisse151@gmail.com och berätta gärna lite om vad vi ser, så ska jag lägga upp bilden här! hälsar Elisabet.

1 kommentar:

Unknown sa...

DET HÄR ÄR PRECIS ETT SÅDANT BIBLIOTEK SOM JAG ÖNSKAR I LIDKÖPINGMen konservativa människor såg inte möjligheterna och därför så blir det förmodligen ett Centrumbibliotek i två våningar.