lördag 19 februari 2011

Systerlig hälsning from down under ...


Mr Firth i The King´s speech.
Det är den filmen jag vill se, men inte pv.
Nåja, det får bli nästa film för mig.

Ikväll är det Svinalängorna som gäller.


"Hejsan!

Här är det lördag fm och natten till i går kom faktiskt La Ninja även till Sydaustralien och regnet började vräka ner och detta fortsatte stadigt i över 16 timmar.

Det blev inga översvämningar här, men vi behöver nog inte vattna trädgården på ett bra tag nu. Skönt!!!!!

Eftersom det regnade hela gårdagen, så passade vi på att gå på bio och se The Kings Speech.
Jag var inte så säker på att jag skulle gilla den, men blev glatt överraskad.
Den var väldigt underhållande och Colin Firth var absolut fantastisk. (Vänligen notera släktskapet ... här gäller superlativ ...!/Elisabet)

Geoffrey Rush, som spelar talpedagogen, är faktiskt från Adelaide och det var även den riktiga pedagogen.

I går blev en dykare i 40-års åldern attackerad av TVÅ whitepointers - jättehajar - utanför Coffin Bay, som ligger en bit norr om Adelaide, och han har inte synts till sen.
Huvva!!!!

Kram från Birgitta!"

10 kommentarer:

Turtlan sa...

Den ska bli min nästa film! Kanske imorgon eller på tisdag.
Varmt rekommenderad av jobbarkompis.

Se den sa hon!!

Jag tar med mig M oavsett vad han tycker. Jag bjuder sa jag (med hjälp av biopresentkort *L* )

Lura med PV Du...

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, annars ser jag den själv, det är inga problem!

Rexxie sa...

Den skall till och med jag (som inte har varit på bio på 10-15 år) gå och se.

Skall även gå på Kokvinnorna!

Elisabet. sa...

Rexxie: Kokvinnorna? Den har jag missat Däremot såg jag en gång en ljuvlig kortfilm, en "kofilm".

Elisabet. sa...

Rexxie: nej, men gud, vilken film ..., den måste jag se!! Kokvinnorna, alltså.

Rexxie sa...

Ja, det är samma dokumentärfilmare som gjorde Hästmannen (som jag hoppas att du inte har missat)!

Monica sa...

När jag var i Sheffield sist så fanns plötsligt affischer över hela stan om denna film men det var särskilt inbjudna på förpremiär och sen reste jag. Men visst ska den ses, blev glad när den så snabbt var här och autentiska talet av King George finns på nätet, hittade det förut.

Elisabet. sa...

Monica: men så uNDERBART, att den kommit sig utanför landets gränser! Skulle vara hur intressant som helst att få tal av recensioner därifrån!

Rexxie: den ska jag köpa, Hästmannen.-dvd-n. Jag tycker att den är magisk!

Rexxie sa...

Men Darling E: tror du inte att Monica pratar om The Kings Speech?

Jag får intrycket av "utanför landets gränser" att du tror att det är Kokvinnorna som kommit till Sheffield....

Elisabet. sa...

Darling Rexxie: när jag nu läser Monicas KOmmentar, så ser jag ju att så är fallet! Hur kunde jag missa det! Och jag tänkte ..., men varför har den premiär före oss i Sverige!