fredag 23 september 2011

Liten hälsning från harry nilsson ...



"Hej på er!

Nu är jag i ett annat land, ett som heter Uppland.
Här är nästan allt annorlunda; här finns inget hav och inga klippor, men en massa annat som är ganska trevligt.

I morse när jag var ute och rastade husse, då träffade vi t.ex en liten fin hundtös, jag har glömt vad hon hette, men hon var himla fin .., och när jag sen var ute med matte, då upptäckte jag massor med lyktstolpar där andra hundar hade pinkat, - ja, jag har inte lärt mig att lyfta på benet ännu - men det blir nog senare, säger matte.

Det längtar jag till.

Och jag såg ett hål i marken och där nosade jag också.



Matte är ganska glad.

Hon har köpt sig en ny behå och nu har hon fått en annan profil, säger hon.
Och ja, hon har t.om visat pv.

"Titta här, det blir som en springa i mitten, är det inte tjusigt, så säg ..?" sa hon.
Då nästan skämdes jag .. men husse, han såg glad ut, nästan lycklig.

Snart ska vi iväg och titta när Emil spelar fotboll.
Han är mittfältare och han säger att jag är hans näst bästa vän, ja, Meja kommer före.
Det gör inget att han säger så, jag tycker ändå om honom.

När inte Emils pappa är hemma, får jag hoppa upp och sova i soffan, men inte annars.

Nu ska jag se om Emil har tappat nånting under bordet .., pastafjärilar, till exempel.

Hej svejs från harry."

6 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Spännande med omväxling...! Är det i morron (lördag) husse PV ska springa???

Elisabet. sa...

gunnar: ja, det är det ..., han är ganska nervös. Starttid 13.30.
"Detta är första och sista gången ..", säger han.

Christina sa...

Hej Harry - hoppas du hittade några pastafjärilar! Låter dom dig inte få sista tuggan?

Rexxie sa...

Ahhh, lite klyfta! Det är alltid snyggt (tycker till och med jag som inte är särskilt intresserad av resten :-)

Cecilia N sa...

Hoppas du fått sms nu.

mossfolk sa...

Hihi, ja det gäller att hålla reda på när soffan är förbjudet område. Hoppas att det singlade ner en pastafjäril eller flera. Men hur gick det med åksjukan, undrar jag? Eller har jag fått den om bakfoten?