fredag 23 september 2011

På semester ...


pv kämpar för att få full pott på nästa veckas nutidstest ...

Efter ett snabbt besök nere i Väsby Centrum, tar vi siesta på balkongen.

Ja,alltså ..., om man med siesta menar en kopp nybryggt kaffe, en chokladfylld croissant och dagens tidning.

Ingen är så snabb som Harry när det gäller att hitta en skön fåtölj.

Jaha, där åkte min plats ....

Det är underbart varmt och skönt ute .., jag tänker ägna mig åt bokläsning och sedan blir det räkgryteproduktion till den upptagna familjen.

Emil har fotbollsmatch klockan fem .., Emma klockan åtta, mamman och pappan är på respektive arbete ("hur bra trivs du på jobbet .., detta att arbeta med barn inom autism-spektrat.?" frågar jag doktor Böhlander, som säger att ..."ååå, jag ÄLSKAR mitt jobb!") och just nu hör jag ett "hallåååå mormor!!", det är Emil som har kommit hem från skolan.

L y c k a.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Härligt!

Och Harry ser himla nöjd ut. =)

Elisabet. sa...

Ulrika: det var han också .-)