fredag 23 september 2011

Skillnader ....


Emil som spelar fotbollsmatch hemma på "Bippens idrottsplats".
BSK pojkar födda -99 mot Djurgårdens IF.
Hemmalaget vinner med 4 - 2.
Här står Emil och väntar på att hoppa in i matchen.
Själv står jag just bakom nätet och hör hur tränarna peppar BSK-spelarna.
Hela tiden uppmuntran och beröm!
Till sist - i pausen - kan jag inte hålla mig längre.
"Gud, så underbara tränare ni är!" säger jag till de två männen som står alldeles bara någon meter ifrån mig.
Emil blir illröd om kinderna ...., ja, han vill nog sjunka genom jorden.
Efteråt säger han - snällt -, att det inte gjorde nånting.


På väg hem ser jag hus byggda med liggande panel.
Det tycker jag är snyggt.
Och jag ser även urläckra lyktstolpar.
Husen ligger tätt, tätt och jag tänker att om jag bodde här, skulle jag nog inte kunna spela cd-skivorna så högt som jag gör i landet Halland.
Men å andra sidan .., hur skulle man annars bygga?


Det är betydligt kyligare i luften här, än i landet Halland.
"Ja, men det är för att havet ännu värmer ..." säger pv.

Och höstfärgerna märks tydligare.

Nu är det kväller och pv har redan gjort natt.
Nervositeten inför morgondagens tremilalopp märks tydligt.
"På en skala från ett till tio ..., hur nervös är du?" frågar jag.
"Sju ....", svarar han.

2 kommentarer:

-B- sa...

Lykke til i morgen PV
kraaaam

og også en kram till bloggmadamen ofcourse

Tankevågor sa...

Ja PV har rätt. Havet värmer verkligen. Det märker vi när vi är ute på ön den här tiden och sen kommer hem till lägenheten. Det är skillnad.