söndag 30 oktober 2011

Den där känslan ...


Hos kreativa SoF läser jag om fototemat som är "Manligt".

Och så ikväll .. när jag letar en helt annan bild, snubblar jag över den här.

Sonen på besök i min lilla lägenhet i Ystad .., han är på väg till nån fest och står i köket och knyter slipsen och jag ser honom .., tänker på den där lillkillen som har blivit en vuxen man och jag blir varm i hjärtat, norpar kameran och fångar ögonblicket i flykten.

Det här vad som är manligt och kvinnligt, är för mig mest en "känsla".

Jo, det är den där känslan det handlar om.

Men just det han gör på bilden .., eller sättet han gör det .., det är för mig "manligt".

6 kommentarer:

SoF sa...

Tack och Natti natti!

ressir sa...

MYCKET manligt!:)

bettankax sa...

ressir...det är jag det

Tankevågor sa...

Jag vet precis vad du menar och håller helt och hållet med om bilden. :-)

Fourmum sa...

Jag håller med! Den här bilden triggade igång en massa tankar och känslor hos mig, jag mindes liknande miljö/händelse, min morfars begravning när mina bröder har vita skjortor, slips och kavaj och jag tyckte att de såg så vuxna ut. Jag tycker det händer något när män,oavsett ålder tar på sig skjorta och slips.. Du sätter ord på min känsla ;)

Steel City Anna sa...

Vilken fin och poetisk text!