söndag 30 oktober 2011

På jobbet ...


Söndagförmiddag.
Affären öppnar klockan tio - officiellt -, men i verkliga livet är det så att vi öppnar så snart vi är på plats och den filosofin tycker jag om.
Dessutom är det tipspromenad i Haverdal varje söndag och arrangörerna huserar då i vår foajé och där finns tipskuponger (typ DN:s veckofrågor) och så bjuds det på kaffe och kakor.
Här står två av arrangörerna och vinkar på beställning.
Mannen till höger, han bor i Särdal och ofta när jag kör till eller från jobbet, då möter jag honom och han vinkar alltid så glatt.
Sånt betyder mycket.


Helgpassen delar jag med underbara Emmeline.
Det fungerar jättebra .., vi har nu arbetat ihop så länge att allt liksom går på räls.
Och idag åt vi pv:s räkgryta till lunch och om två veckor lär Emmeline ska bjuda på något gott.
Å, det blir spännande!
I vardagslag läser Emmeline till socionom och igår berättade hon om några intervjuer hon hade gjort med några ungdomar och jag tänkte att hjälp, så intressanta studier!


Sjutton år var jag när min strålande affärskärriär tog sin början; det var på i en Konsumbutik på Hisingen i Göteborg och jag stortrivdes!

Sen har det varit B & W i Kungsängen, Konsum och Ica i Malå, Fridhems Livs i Ystad och Ica Supermarket - också i Ystad - och så nu då, Hemköp i Halland.

Men aldrig någonsin har jag varit med om det sålts fler Trisslotter än just här!!
(Ja, när jag tänker efter fanns nog inte Trisslotter, då på 70-talet).

Och ju fler lotter som sitter uppe, desto fler säljer vi.
Köper en kund, köper ofta den som står bakom i kön.


På charkdisken står denna .., det är bondmoran Ann-Marie som är sååå duktig och finurlig med skyltarna.


Här är utsikten från kassa 1 - när jag tittar till höger.
Alla Bingolotter - utom dom dubbla - är slutsålda!

Och nu, mina damer och herrar, är jag så trött och slut på, så nu tänker jag lägga mig raklång på soffan Ektorp och bara dra efter andan ..,. ty nu väntar dag 3 av 7.

Så länge tänker jag på kvinnorna i Indien som arbetar tolv timmar per dag, sju dagar i veckan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å så trevligt att höra om miljön i affären och arbetet där.
vi såg att det var söndagstipspromenad. Trevligt.
Undrar varför det går åt så mycket lotter just där???
Vet du om dom vinner också?
Väl att du inte jobbar alla dagar jämt. Man vill ju orka mera än bara jobba!
Kram från Eva i Tyresö

Monica sa...

Mina ögon fastnar genast på hjärtana i fönstren, förstår direkt att pensionatsmadamen har klivit där och julpyntat redan;-). Den där skylten, IKEA kommer min ifrån, är jättebra, jag skriver menyn på den lite på skoj när vi har kalas och sätter den på bordet:-), och bra med två sidor, är nog tänkt som fotoram av Kamprad;-).

Elisabet. sa...

Eva: nej, i vanliga fall har jag ett underbart schema, så det är helt okej ,-)

Monica: nix pix, där är jag helt oskyldig! Ja, jag menar till dessa hjärtan som hänger i fönstret. Kanske har A-M hittat ramen på Ikea hon också ...? Eller så har någon annan köpt in den.

Fourmum sa...

Åh, det påminner mig om att jag inte skrapat trisslotten jag köpte av bloggmadamen när vi var på blixtvisit ;)

Evas blogg sa...

Sju dagar i sträck låter tufft. Heja på Elisabet!