tisdag 1 november 2011


Helsingborg i storm.

Det är väl ungefär så här det är.
Full fart!

På jobbet är två från personalstyrkan på semester i USA (vi får underbart trevliga mail som ligger på bordet i personalrummet och där sitter man och läser om Fort Brag och San Fransisco och det ena trevligare än det andra!) och hon som är vikarie för den som är mammaledig, ja, hon skulle göra ett enklare ingrepp i sitt knä - det slutade med tre månaders sjukskrivning -, och så är en av huvudkassörskorna våldsamt sjuk i influensa .., och då kan jag lova er att det aningen kärvt att få ihop schemat.

Stackars Mattias satt inne på kontoret och slet sitt hår och ringde runt, men det löste sig visst?
Och eftersom man ändå anar att frågan ska komma .., erbjöd jag mig på en gång, då vet man vad som gäller.

Egentligen brukar jag vara ledig tisdag när jag har frihelg, men idag blev det arbete från morgon till kväll - med avbrott för en sväng hemöver för att rasta harry -.

I morgon är det eftermiddagspass - två till kvart över sju -.
Torsdag heldag igen - i stället för enbart eftermiddag - (8.30 - 19.15) och fredag slutar jag två.

Men allt går förstås.

Och att arbeta tillsammans med rara ungdomar, gör att det är så himla trevligt!
Idag Malin (mellanbarn och Lejon .,. höger tumme upp) som är som en ängel, så rar är hon, ja, det var hon och jag i kassan.

Nu ska jag lägga mig raklång på soffan Ektorp och bara njuta av en stundande ledig förmiddag.

Åååå, så ljuvligt!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Oj, det var ingen dålig torsdag! Fast skönt sedan med tidig fredag. Jag slutar två var tredje fredag och tycker att det är helt perfekt!
Hoppas att knäna känns bättre -inte bra ju, att behöva knapra en massa ipren!

Anonym sa...

Näe inte bra med smärtor! Men vad göra när sjukdom minskar personalen.
Vi har höstlov så barnbarnen ska helst ha kul hela veckan. Dockteater, simning, bowling, och häxeri. Vi hjälps åt lite.
Kramar från eva i Tyresö Ulf jobbar.