söndag 6 november 2011

Ibland händer det ...


.. att allt det man drömt och hoppats på, blir till platt intet.

Alla förhoppningar - all längtan -, liksom faller till marken.

Andra gånger överträffar verkligheten drömmarna.

Så .., just så, blev den här helgen i Ystad.



Natten mot idag låg jag vaken i flera timmar .., jag ställde hotellfönstret på vid gavel och låg under täcket och lyssnade till alla annorlundaljuden.

Jag lyssnade till Mariakyrkans halv, - och helslag .., jag lyssnade till lurblåsaren från sitt torn .., och jag hörde den lille Rödhaken kvittra i timmar!


Och där låg jag och kände hur gråten brände bakom ögonlocken .., och jag tänkte att ååå, det behövs så lite .., en resa tjugo mil söderut .., ett hotellrum .., möten med människor som öser ut värme ..., ja, allt detta sammantaget blev nästan för mycket.

Nu är klockan snart tolv och vi har nyss kommit hem.
Pv slängde sig i sängen .., harry (som har lekt med fyra olika hundar och nog är mentalt slut), sigge och pElle har också gjort natt och det ska jag med göra.

Inga kommentarer: