onsdag 9 november 2011

Och Eva berättar ....


"Hej Elisabet!

Får man komma med två oaser? I så fall:

Min första oas är stugan vid skogsbrynet.
Att kunna kliva rakt ut i det gröna, utan några grannar i närheten, det är det bästa som finns. Att sitta på altanen en sommarmorgon och höra fågelsång och invänta dagen, det är något som jag längtar till under hela vintern.
Vid skogsbrynet kan jag så och skörda.
Måla, både hus och tavlor.
Där firas många sommarkalas med släkt och vänner.
Min allra finaste oas på jorden.


Min andra oas är fjällvärlden.
Denna bild är från sommarens tur till Tänndalen i Härjedalen.
Vi var där en ljummen julikväll, solen stod högt på himlen och det var helt tyst.
Den milsvida utsikten, som fjällvärlden bjuder på, gör något med oss människor.
Det blir lättare att andas.

Kram Eva."

1 kommentar:

Gunilla sa...

Vilken fantastisk utsikt!