söndag 26 februari 2012

På vift ...


Spegelblanka isar nästan överallt.
Vi ser människor som åker skridskor eller sitter och pimplar fisk.


Ja, det är förstås bara att invänta kvällstidningarnas anbud .., såna fantastiskt lockande rubriker som jag skriver, men har nu någon enda lockats hit, så grattis till mig!

Uppresan gick bara fint!

Strååålande sol och vårlikt ute .., bara åkrar och ängar och > formade sträck av gäss på väg norrut!

Norr om Karlstad började karavanen av mötande bilister, de flesta med skidboxar på taken och sen var det alla vi andra som var på väg norrut.

Två kaffekauser ., en söder om Mellerud och den andra vid trakten av Sunne.
Pratade med danska skidturister på väg till Hovfjället och fick våtservett av vänlig kvinna från Stockholm.


Vi turades om att köra .., först pv, sen jag själv och under tiden satt herrn intill mig och filurade på sångverser inför..., eller till den - hopefully - avklarade stafettvasan, och på detta är pv helt enkelt m ä s t e r l i g!

I baksätet halvsov Hilda som arbetat från åtta igårkväll till fem i morse .., Patrik var något piggare.

Dåligt med snö mest hela tiden .., det påminde mycket om april hemma i Malå.

Nu är vi i alla fall installerade i stugan och fjärrkontrollen är inte längre i våra händer .., nu ska det tittas på "Äkta människor" och hade vi haft riktigt otur, hade det blivit Simpsons också.

Från soff-fönstret skymtar stora backen här intill (vi bor i Lindvallen, nära Sälfjällstorget) och allt känns bara bra.

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Känner igen sjön på bilden. Lövens långa sjö gissar jag. Fryken i modern tappning.
En fin rastplats att stanna på!

Stämmer bra att det brukar vara en karavan med lådbilar söder och norröver de här veckorna. Hoppas de körde som folk när ni var på väg.

Missade att vinka när Ni passerade här i krokarna.

Det där med fjärrkontrollen känns igen. Den har inte jag när jag är hos M och tjejerna. Just det, tjejerna har den....

Fin kväll på Er däruppe i fjällvärlden!

Evas blogg sa...

Hur är det på snöfronten i Sälen?

mossfolk sa...

Haha, hade vi haft fjärrkontrollen hade det också mycket väl kunnat bli Simpsons ;)
Och så vackert med det alldeles spegelblanka!

gunnar i vaplan sa...

Här är också en som gillar Simpsons och Famelie Guy!

Elisabet. sa...

Till er alla: Patrik har uppdaterat den här bärbara datorn och det har tagit timmar .., och svårt att kommentera har det varit också ,-)

Jotack, det är inte ens hälften så mycket snö här som i fjol ..., inte runt vägarna i alla fall, men i backarna verkar det vara helt okej.

Rexxie sa...

Simpsons som är så bra!!!

Elisabet. sa...

Rexxie: jag här väl förstås missat nånting ...., men den enda tecknade serie jag fallit för är Lilla Fridolf och då förstår du väl hur illa det här ställt med mig ,-)

Tankevågor sa...

Hrmf! Inget fel på Lilla Fridolf! ;-)

Äkta människor är en jättejobbig serie....men jag spelar in den för sonen ska vara med i något avsnitt. Vilket det är vet han dock ej. Suck...vill ju se hur hans inspelning blev.
Men vi spolar fram hela tiden tills vi förhoppningsvis hittar det när det kommer.

Skönt att ni är på plats där uppe nu och att resan gick bra!