lördag 3 mars 2012

Spridda skurar från gårdagen ...


... denna fullkomligt underbara dag som bjöd på så mycken glädje!!
Här står Team Taurus just innan avfärd.
Klockan närmar sig åtta .., kvart i nio ska Anders vara på plats i Berga by inför starten.
Fr.v. pv, AP, Micke, Josefine och så startmannen.

Och nere vid startplatsen trängs trettonhundra personer och en kvinna från Friskis & Svettis står på en upphöjd tron och peppar skidåkarna och får dem att gympa lite innan start.

Det är härlig musik och knappt att jag kan hålla gråten stången .., så rörd blir jag.


Innan avfärd.
Lilla Nelly funderar vad som egentligen är på gång ...?


Alla åker nåt så fantastiskt bra och Josefine, som mer eller mindre har tvingats in i detta, klarar sin sträcka galant!
Efteråt sitter hon i bilen och kollar mobilen och äter en av pv:s bakade kokoskakor.

Och här, just sedan hon kommit i mål .., där hon står och surrar i mobilen.
Lättad..., är nog rätta ordet för att beskriva hennes känsla just där och då.
Åååå, så skönt att det är över!


Och Anna efter målgången!
Det visar sig vara låååång bilkö från Hökberg till Mora och det är knappt att vi hinner fram tills Anna kommer susande mot målet!

Alla är nöjda .., pv ser ut ungefär som hade han mött Frälsaren .., sååå nöjd är han över tiden som är mycket bättre än i fjol!

Senare på kvällen, när vi sitter vid bordet här i stugan, sjunger vi pv:s egenhändigt komponerade sång.

Då är Gunnar från Vaplan också med .., och de sista verserna låter som följer:

"I Mora, där vid målet,
med en skylt om fädrens spår,
där väntar oss en jämte glad
en bloggare gutår!

Ja, Gunnar är ett troget fan,
nu stundar slutrefräng ..
Vi höjer våra glas champagne,
välkommen i vårt gäng!"

Melodi: Evert Taubes "Möte i Monsunen."

7 kommentarer:

SoF sa...

Härligt att läsa!

...om att allt gick bra och att ni alla är nöjda med prestationen.

Grattis!

bettankax sa...

Grattis Grattis till alla fina insatser:) Härligt med lagkänsla. Ha det som allra bäst! KRAM

Evas blogg sa...

Grattis till teamet!!

Bloggblad sa...

Hm... då måste jag ha fått fel melodi till Monsunen, för det funkade inte för mig att sjunga på den.

Överbevisa mig gärna med en filmsnutt!

gunnar i vaplan sa...

Håller med i det du skriver att det var såååå härligt.
Tack så väldigt mycke för att jag fick umgås med er alla på plats där i Mora /Sälen. Fantastiskt trevligt och roligt.

Kolla min blogg, där finns bilder och resultat från skidåkandet.

http://kustvagen.blogspot.com/

Elisabet. sa...

Till er alla: tack för rara hälsningar! Det har blivit dåligt med svar på era kommentarer, men det har varit så mycket annat.
(Läs: jag har väl haft ett liv ,-)))

Bloggblad: det var pv som sa det .., jag är oskyldig! Sången kanske har en annan titel .., det handlar om Highland road osv.

Elisabet. sa...

Bloggblad: nu har jag kollat: Balladen om Gustav Blom, heter den ,-)