tisdag 10 april 2012

Helgen som var ...

 För första gången i mitt (och pv:s) liv, ska vi låta tvätta bilen i en tvättautomat, typ Statoil.
Jag köper en biljett och vi kör in tvätthallen.
Inget händer.
Och inget händer.
På dörren framför oss sitter en skylt: Vid hjälp, ring ... och det gör vi, vi ringer till personalen och ut kommer en man som säger att vi har parkerat lite snett och så där ja .., nu blir det bra och det blir det.
Vi känner oss som rena rama lantisar på utflykt, men hjälp, så fin bilen blir!

På begäran har pv bakat sina numera berömda gifflar och Emma njuter av en ljummen giffel och ett glas kall mjölk. Nåja, nästan kall. Kylen håller troligen på att avlida, tror vi.
I köket sitter dr Böhlander och funderar över livet.
Eller nåt.

Ännu trött efter 40-årsfirandet förra helgen, tar mågen siesta på soffan Ektorp.

Och överallt, precis överallt, pågår byggen av alla de slag och jag säger till pv att det övergår mitt förstånd hur man kan få alltsammans att synka .., tänk, jag som tycker att det är knepigt att helt förändra medicinhyllan och den bra .., här ska allt fungera!

Rondellen ska bli perfekt och mötande vägar ska passa ihop och nej, jag begriper det inte!
Är det nån yrkesgrupp som har min största beundran, så är det byggnadsingenjör och planläggare!

Hemresa på annandagen.
Då hälsar vi på AP, Micke och Nelly, ute på Ekerö.
Rent omöjligt är det att hitta rätt och AP guidar via mobilen och vi ligger dubbla av skratt - pv och jag själv - och jag säger att aldrig i livet att jag skulle hitta hem från jobbet om jag bodde här ute!

När vi ska ringa upp AP, råkar jag trycka på senast slagna nummer och var hamnar pv ..?
Jo, på Statoil i Upplands Väsby!!!

Och äntligen framme .., och jag som har klagat på pv:s fransiga jeans, han ler när han ser AP:s variant.
Nelly vaktar matte .., harry vill gärna gosa med husse.
Eller gå ut på promenad?

Och titta Solveig i Dalarna!
En av fågelholkarna som ni så generöst förärade oss, den hänger nu på en tall på Ekerö!


Sist av allt en sväng i det - åtminstone för mig - helt okända Söderköping! 
Nu har jag minsann laddat ner en app som ska guida oss fram till saligheten .., Navigator heter den, men nånstans längs vägen har jag klickat fel och när vi kommer körande på ett industriområde, då säger pratdamen att "om sjuttio meter har ni nått destinationen" och det kan jag lova er, att det hade vi INTE.

Men det löste sig .., man är väl tekniskt bevandrad .., haha!

Och så blev det en trivsam stund hos bloggmadamen Bloggblad och hennes man och jag ska länka ikväll, när jag kommer hem från jobbet, för nu är det bråttom!

En på alla sätt och vis härlig helg har det här varit!!

5 kommentarer:

Mian sa...

Emil är ganska lik sin far tycker jag.

Elisabet. sa...

Mian: ja, det kan man verkligen säga ,-)
Och Emma är ganska lik sin farmor.

Anonym sa...

Synd att ni inte hann förbi och titta på valparna.

Elisabet. sa...

Valparna?

Dinah ...?

Dianh sa...

Japp. 8 st.