fredag 13 april 2012

Och fort ska det gå!

Någon gång under högstadietiden skulle jag hålla ett föredrag i fysik; det hela handlade om hur man tillverkar en grammofonskiva, ni vet, en sån där i vinyl.

Jag stod  längst framme i fysiksalen och när jag var klar, sa magistern - som var en väldigt sträng herre som hette Ivan Lindblom -: "ursäkta, var det någon av er som hann höra vad Elisabet sa?"

Nej, det var det inte.
Jag läste för fort, förstås.

Men tidigt i morse mötte jag min överman - Sveriges Radios eminente reporter Nils Horner -, som i P1 vittnade om Nordkoreas misslyckade raketuppskjutning. 
Hade inte han betalt per ord, då vet inte jag.


2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Usch så taskigt. Kunde han inte avbrutit dig under föredraget och bett dig prata lite långsammare ..?

Elisabet. sa...

anna of sweden: han hann väl inte ,-))