onsdag 27 mars 2013

På frukostbrickan ....

Påhittige Stationsvakt som jag följt i många år - jag tycker att han i många stycken är helt suverän och tar fantastiska bilder (ofta på människor och helt klart en av mina favoriter på Instagram!) -,  ja, det var länge sedan jag länkade till hans sida.
Det gör jag nu.

Den här jeepen satt vi på .., vi var tio -tolv personer på flaket.

Argentina har jag besökt.
Då var jag tjugosex år och det var min första längre utlandsresa.
I Buenos Aires mötte mamma oss, vi åkte tåg till Salta och buss till Tartagal och därefter jeep rakt ut i djungeln i flera, flera timmar ..., vi stoppades av kamouflageklädda militärer och såg tefatsstora spindlar och jag trodde aldrig att jag skulle överleva det äventyret.
Det gjorde jag.
På hemvägen mellanlandade planet i Peru.
Närmare bestämt i Lima.
Men detta fick jag aldrig se.

Inte det här heller. 
Produced by Melissa Cordero står det.
Inga miljonklipp på Youtube.
Och ändå - i alla fall i mina ögon -, så oerhört intressant!

Och i det gula huset på kullen bakades det också bröd.

På Frösön har Eva bakat bröd.
Och här finns recept på liknande bröd.

Och apropå recept, har madamen i Västergötland testat ett sådant.

Lilla pElle. Ständig Ordförande i Ledighetskommittén.

Mera Västergötland!
Där finns en motvillig bloggerska som ofta berättar om en lärares vardag.
Sommartid händer det att vi möts i affären.
Och här får vi minsann veta hur det går till att vara ledig.

Pensionatsvärden brukar bjuda mig och andra på Gräsänkans heta räkgryta.
(I bakgrunden hörs pv:s mors röst ...).
Oj, så god den är!
Huruvida den här gräsänkan bjuder på räkgryta, det vet jag inte.
(För övrigt hade jag igårkväll en f.d. kollega till henne i kassan. Han berättade glatt och villigt om detta sitt tidigare yrke och lovade att jag skulle få en inköpslista av särskild sort, ja, bara han kommer ihåg det).
Ja, det var allt för den här morgonen!
Jag somnade halv tre natten mot idag och behöver nog en kopp kaffe för att vakna till liv.

Godmorgon, förresten!