söndag 24 mars 2013

På frukostbrickan ...


">Sånt här är det nästan det bästa jag vet!

Och så här var det i London.

Och i Dublin ....

Nästan som ett hemma-hos-reportage blir det hos underbara Kattis!
Här kan ni titta in och se hur hennes dag såg ut.

Snöänglar har man hört talas om - och själv tillverkat -, men badänglar ...?
Jodå, dom finns!

Och i Västmanland, där har sådden börjat!

En av bloggvännerna fyllde år igår och nu säger jag GRATTIS i efterskott!
Och skriver nån om badänglar, så vet jag andra "änglar" som den här madamen tycker om!
Jodå.

I södra Frankrike har madame Monet varit på utflykt!
Genom bilrutan fångas i-hastigheten-bilder och jag kommer plötsligt ihåg doften av vilda örter, ja, det var när Anders var kanske fyra, fem år och vi stannade till uppe i bergen och han skulle kräkas.
Och det var just i utkanten av Antibes.

Ännu längre söderut bor en skånsk madame och hon skriver om detta med att vara lillgammal.
Själv är jag inte ett endabarn, men jag växte upp som ett sådant och känner mig ofta mer hemma bland gamlingar.

I Thailand har vi ju Guy.
Han har nu kommit in i ett flow där vi får ta del av vardagligheter, häromdagen var ämnet dörrhandtag .., sen kom turen till dammsugarpåsar.., och sånt gillar jag - vardagligheter -, alltså.
 I Guys inlägg hamnar en härlig kommentar, skriven av Eva i Tyresö.Så här står det:
 "Ja vi har tre helt olika dammsugare (landet, här på bottenvåningen och där uppe) och senast köpte vi dammsugarpåsar för närmare 500 kr!!!!De räcker länge men......
jag håller med. Förr tömde jag och tejpade ihop påsen......det var alltid viktiga legobitar i den. Ibland slantar också?
I barnboken Bu och Bä sugs en strumpa in i dammsugaren -stor dramatik! De öppnar
och dammet ryker och strumpan finns. En bra bok!
Dammsugarpåsar är ett viktigt kapitel...."


Själva dammsugarpåse-inlägget hittar ni här. 

Förresten har Guy nu jobb så det räcker och blir över.
Dammsugparpåsar behöver han nog inte fundera på.
Inte i helgen, i alla fall.


Sven i Luleå, han spår en ljus framtid för alla oss som tycker om mat!
Halleluja!
(Glöm inte att titta på hans fina akvarell som finns i inlägget!)

Och i England, hos en madame som alltid längtar efter jul, där vräker snön ner!
Jag undrar jag ..., hur sonen har det i Manchester ...?

Såja, nu är det dukat och klart!

En trevlig söndag önskar jag er alla, för här ska arbetas från halv tio till kvart över sju.
Adios Amigos!


5 kommentarer:

Kattis sa...

Du är så rar Elisabet! :)

Kanske att man skulle ta och göra sig ett riktigt hemmahosreportage, som en dokumentation för minnets räkning, till sommaren?

Elisabet. sa...

Kattis: det tycker jag att du ska göra!

Amber sa...

Många olika aktiviteter! Det gillar jag.

Kattis länk går också till badänglarna - antar att det inte var tänkt så. :)

Badängeln

Anita sa...

Hoppas att du haft en bra "jobbarhelg"! Sänder en go´ och Glad Påsk hälsning från
mig i Omsjö!

Kramar!

Elisabet. sa...

Amber: för mig var det så att badänglelänken gick till Kattis .., men nu, när jag är pigg igen, har jag rättat till det hela ,-) Tack som hojtade!

Anita: och att änglar finns på riktigt, det ser man nu ,-) Glad Påsk till er där uppe och klappa stövaren från mig!