lördag 30 mars 2013

Påskafton ...


Snabbhandling i affären, där det är full rulle!
Sommarhuskunderna handlar 3 hg bog för 30 kr ..., det köps nygjorda semlor .., och i kassa två står självaste Tuppen.

Kam har han också.


Lena - som har arbetat länge i affären, till att börja med tillsammans med chefens pappa - får nog räknas till butikens inventarier.

Idag är hon härligt prickig om näsan och en alldeles underbar påskkärring!


Själv premiärkör jag moppen till Haverdal och det är inte långt ifrån att jag fryser ihjäl, men härligt var det och ååå, nu börjar min bästa tid!

8 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Vilka underbara bilder på hjälmen och på inventarierna i affären.
Suck jag längtar och bevakar musen som får allt mindre snöhög att rumstera i.

Lena sa...

Beundransvärt att du faktiskt åkte moppe. Här är det så kallt att jag tvekar inför dagens promenad. Igår blev det ingen alls, promenad alltså.

Elisabet. sa...

Eva och Lena: det var iiiiiskallt ..., och vid Särdal tänkte jag att ååå, nej ..., men det gick ju vägen!
Ljuvligt ändå ,-)

Amber sa...

Klarar anoraken att hålla värmen? Ylletröja under? Det ser ju ut att bli varmare framöver i alla fall!

Elisabet. sa...

Amber: nej, absolut inte! Jag tog på mig yllekappan som är betydligt varmare och så hade jag fleecejacka under ...., det var ändå kallt.
Framför allt när man inte har riktiga mc-handskar .., det kryper in isvindar just där i glipan och sen är det kört.

Mian sa...

Åh hu så kallt att åka moppe...jag får vrålont i lederna bara jag tänker på det...
Min cykel står kvar i cykelkällaren ännu.
I torsdag körde kommunens personal sopmaskin på trottoarerna här i centrum, men det ligger fortfarande strängar med is/snö vid kanterna på gatorna. Det ör ju knappt dagsmeja i nuläget.
Bedrövligt segt är det, ingen värme i sikte på hela denna vecka.

Elisabet. sa...

Mian: det är säkerligen inte hälsosamt för lederna, men å andra sidan .., översköljs ens inre av endorfiner, så det jämnar nog ut sig, tror jag ,-)

Mian sa...

Endorfiner låter bra - det behövs nu!