söndag 26 maj 2013

Rättning av nationella prov pågår ...

Det tar liksom aldrig slut.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Och jag börjar direkt att tralla på "Lärarens lovsång" som börjar "Jag är en lycklig lärare, som jublar när jag får... " och sen är det en vers för varje lov, "gnäggar som en hingst när det är ledigt i pingst" och den stilen. Jag försökte hitta den i datorn, men jag hade naturligtvis skrivit om hela texten... och inte sparat den ursprungliga.

Tänkte att jag kunde ha skickat den, så hade du kunnat sjunga för stackars pv.

Turtlan sa...

Outtröttlig var ordet!
Eller "under flitens lampa".

PV är Veckans Hjälte!

( Å lite hjälte är min M som fixade så bra med så mycket på sommarstugan idag *L*)

Elisabet. sa...

Bloggblad och Turtlan: ja, fy för den lede vilket evighetsjobb detta tycks vara!

Ruta Ett sa...

Ja, att vara lärare är hårt jobb!

Lena sa...

Nä, det tar aldrig slut...

Lena sa...

Funderar allvarligt på att begära tjänstledigt våren 2016, då det är dags igen för min del. Jag hoppas verkligen att denna provhysteri försvinner snart nog.

Dinah sa...

Hörde på tv att de suckar och stönar för att ingen vill bli språklärare. Endast 2 personer i hela landet har sökt för att bli lärare i franska....
Jag har en kompis som är lärare i just franska. Hon har varit det i många år, och älskar att undervisa. MEN nu söker hon med ljus och lykta efter ett annat jobb, vilket som helst för hon orkar inte med all dokumentation som ska vara. Hon säger att eftersom hon inte är nån hejare på datorer går allt för mycket av fritiden åt till sån skit.

annannan sa...

Och det är ett internationellt ont, kan jag tala om. Eller i alla fall ett som råder också i Portugal.

Här hade man nationella prov för tioåringar för två veckor sedan...

Vad fin pv är när han sitter och rättar!

Elisabet. sa...

till er alla: jag ska kanske inte uttala mig om hur vettigt det är med all denna dokumentation, men det är ju inte direkt underligt om lärare tröttnar ....
annannan: ja, visst är han ,-)