måndag 27 maj 2013

Snart dags att moppa till jobbet ...


Och på promenaden med hundarna såg jag en fjäril som jag verkligen kämpade för att försöka få en närmare blick på.


När jag nu har kommit hem, tror jag (med hjälp av fjärilsboken som var en present från Mian) att det antingen var en Hagtornsfjäril eller en Rapsfjäril. 

Jag lutar mera åt att det är den senare, om det nu är någon alls av dem.

Och molnen kommer seglande över himlen .., drar förbi .., och nya visar sig.

Det är tryckande hett ute.

Men på Mallorca, där Elvis husse och matte är, där är det kyligt och dåligt väder.

Så kan det gå.


4 kommentarer:

Mian sa...

Förmodligen rapsfjäril. Det är jättegott om dem nu. Hagtornsfjäril är mycket mer ovanlig.

Ruta Ett sa...

Vad kul med en fjärilsbok! Då kan du läs på.

Melody and M.E sa...

Någon fjärilsbok har vi inte här, men nu ska jag verkligen gå och köpa en. Barnbarnen frågar ofta om fjärilar och då är det ju roligt att ta reda på vad de heter! Min femåriga dotterdotter älskar fjärilar, så kan hon det kanske kan bli en present till henne!
Kram Melodys matte

Elisabet. sa...

Mian: riktigt spännande var det, att försöka få syn på den lilla filuren!

Ruta Ett: just det! Nu är det här en liten bok om skånska fjärilar, men dom finns säkert här också.

Melody Shih tzu: ja, men visst, det är ju helt perfekt! Lycka till!