onsdag 10 juli 2013

Anithas tio låtar ...

Hej!

Här kommer mitt bidrag. Inte lätt att välja ut 10 låtar när det finns så många. Åren med Perra gjorde ju att det blev så många…. Men har försökt ändå;

1.       Lejonbruden – spelades på vår gamla radiogrammofon, stenkaka.
2.       Vid foten av fjället – gick till grannen och spelade på deras ”nya grammofon”
3.       Sunny girl, Hep Stars – hade nu vid ca 10 års ålder fått en grammofon av pappa
4.       Du, Flamingokvintetten – M och min ”låt” på 70-talet.
5.       Ein bisschen frieden, Nicole – Vann Eurovison 1984 – än idag får jag ”ståpäls” när jag hör denna.

Sen blev det några musikfattiga år (80 och 90-talet tror jag att jag hoppade över när det gällde musik) tills jag började vara tillsammans med PE, men då östes ju bara musiken över mig – blir nog så med en trubadur till karl J

6.       You – PE skrev denna till och om mig
7.       Can’t wish for more – även denna skrev han till och om mig

Sen kommer de låtar som jag inte klarar av att lyssna på idag;
8.       If tomorrow never comes – PE brukade spela denna och jag blev alltid tårögd över texten. Idag gör den bara ont att höra – blev ju så sann.
9.       I want to know what love is – PE avslutade ofta en spelkväll med denna, och i mina öron var det en av de bästa han gjorde. Hans röst gjorde sig så bra till den.
10.   Tears in heaven – denna tjatade jag på PE att han skulle spela in åt mig, men tyvärr hann han aldrig. Ville att han skulle ”spela” denna på min ”begravning”.
Kramar

Inga kommentarer: