torsdag 11 juli 2013

Eva i Tyresö har fler än tio låtar ...

1.Pappa Göstas lekvers rap?
Det satt en liten loppa…..slutade med pip i magen.  Jag var liten.

2. Julgransplundringssånger  ”ty det har han lovat” när vi kastade ut granen varje år.

3. Glad som fågeln på sin gren i lunden    ----med gitarr hos Frälsningsarmén slutade efter tre.  veckor….men melodin finns kvar.

4.Lilla Gullefjun. Mycket retande i flickskolan Jag sjöng andra stämman!

5. Hatade pianoförsöken att lära mig spela Var hälsad sköna morgonstund.
Gick inte, men jag.  
Kom in på lärarhögskolan i alla fall.
Och använde aldrig orgeln i klassrummet.

6 .Beatles  - Sergeant Pepper  Imagine morgonsamling i st.f. psalm i min egen  klass.67-68?

7. Pop Corn  Eleverna hade klassfest en hel kväll med bara den låten.

8.En stad ovan molnen. Mormors begravning. Mamma grät alltid av den…Stäng radion! Sa hon.

9.Mammagympa på Nacka BB Neil Diamond. 1971

10. Fler begravningar  Jag vill tacka liv Arja Saijonmaaa
Flöjtkonsert Vivaldi
Bach
Jan Hammarlund live på mammas begr. 1986

11.Rikard Wolff   Recital 1991  live  Vilka sånger vilken värld!!!! Mörk o okänd för mig.

12. Barbara o Edith Piaf i Rikard Wolffs fotspår Jag ångrar ingenting sjöng Edit.



13.Weill  Youkali Theresa Stratas. Ett TV program med en dansscen.



14. Max Raabe på konserthuset Sthlm. Skojig  mycket trettiotal…..Weill?

15. Ola Salo vann melodifestivalen med en låt som fastnade.

Största upplevelsen var utan tvekan Rikard Wolff på Dramaten 91 och jag har sedan följt hans

karriär , melodier och liv  och läst boken.

Allt varvat med schlager visor och aktuell vardagsmusik under 69 år.

Inga kommentarer: