onsdag 23 oktober 2013

Ja, vad är oddsen ....?

Dinna från Bolivia.

Igårkväll när jag kom hem, plingade det till i facebook-chatten.

Så här skrev då vännen Leina, en gång hemifrångranne i Malå.

Mamma i Bolivia

Leina Sandström
  • Jag satt i lärarrummet och vi pratade om olika saker...
    så kom vi in på Alzheimers... jag berättade om din mamma och hur hon valt att leva sitt liv i Sydamerika, hur hon blev sjuk och att hon levde länge med sjukdomen.
    Sen sa jag något om Bolivia och nämnde hennes namn...
    Då tittar en kollega upp på mig och säger... Ann-Gerd...? Henne har jag träffat... I Bolivia... Hon var en underbar människa... 
    Sen berättade hon om hur hon sett henne stanna och fråga en indian vad denne hade för problem... Men det ska vi lösa hade Ann-Gerd sagt...
    Dinna var helt uppslukad av A-G och fortsatte berätta.
    Vad är oddsen ....?

    Ja, jag säger samma sak som Leina .., vad är oddsen för att något sådant ska hända?

    I sanning är världen mindre än man tror, men ändå ...

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Visst är det fantastiskt!! Alla dessa magiska kopplingar. Ja världen är liten ibland.

Mian sa...

Ofattbart!

Lena sa...

Helt makalöst! Av det du berättat om din mamma och de brev du publicerat, så förstår jag att henne glömmer man inte när man väl träffat henne.

Elisabet. sa...

Eva, Mian och Lena: ja, jag upphör aldrig att förvånas över hur krumelurig tillvaron kan vara!

Leina sa...

Världen är så mycket mindre än man tror... =D