torsdag 5 december 2013

     När stormen viner ...
  • Eldar i pannan och i kaminen. Nu är huset uppvärmt.
  • Fyller på tankarna så vi har varmvatten så det räcker.
  • Ser till att termosarna är fyllda med hett vatten - kaffe är gott -, te också.
  • Tändstickor och ljus på strategiska platser.
  • Lagar middagen redan nu ... fiskpinnar med hemlagat potatismos och stuvad spenat = gott! 
  • Gruvar mig en aning för att åka och hämta pv i Stora Skipås.
  • Såja.
  • Så mycket mer kan jag inte göra.

6 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Ja, nu kan strömavbrottet komma när som helst!
Du glömmer väl inte sågen när du ska iväg och hämta pv?
Kör nätt!

Eva i Tyresö sa...

Du har ju förberett på bästa sätt. Då ordnar det sig säkert.
De varnar mer nu än förr. Bra egentligen fast det låter farligt.

Tankevågor sa...

Klokt av dig att förbereda dig! Gruvar mig faktiskt för det här ovädret eftersom jag vill att sonen och barnbarnens flygresa hit i morgon ska gå bra.

Evas blogg sa...

Bra att du har förberett dig. Hoppas Sven bedarrar snart!

Mian sa...

Kör försiktigt!

mossfolk sa...

Oj, vad välförberett. Här blåser det ju inte tillnärmelsevis så mycket men jag sneglar ändå ängsligt på lönnen med den krassliga stammen och undrar om vi kanske borde ha prioriterat att såga ner den under hösten...
Hoppas att du slipper fallna träd!