torsdag 12 december 2013

Tjugo minuter tar det ... 


... att åka till Falkenberg och om jag inte hade bott här, i Stensjö, så hade jag lätt kunna tänka mig att hamna någonstans på landet i närheten av såväl Falkenberg som Varberg.

Och ja, jag har ju sagt det tusen gånger tidigare, men människorna i Falkenberg är så mycket mer öppna än halmstadborna!

Så här fint lyste aftonsolen på snögubbarna vid stadshuset!


Alldeles bedårande är dom - gubbsen -!


Och där finns små kaniner, svampar och ekorrar!


Helt ljuvligt!


Utanför en av de större butikerna stod "gamla FBK:are och sålde julgranar".

"Får jag ta en bild av herrarna, som ju inte tycks alltför åldersstigna ...?" ropade jag.

Jodå, det gick bra.


Och här står en reflexprydd man och försöker spetta upp röret till en skylt som blivit nermejad.
Det hela påminde alldeles väldigt mycket om när tandläkaren spettade och hade sig för att upp min hörntand.

Men nu är jag hemma igen och nu återstår ytterligare tre lediga dagar fram tills vi åker till Sthlm.
Onsdag och nästa fredag och lördag.

Någon stress tänker jag inte anamma .., den får hålla sig borta!
Och hur har ni det?

3 kommentarer:

Kattis sa...

Det är ju det där med betygen, betygen, betygen...

Ruta Ett sa...

Så himla fint de gjort i Falkenberg med snögubbarna! Man blir alldeles glad!

Anonym sa...

Vilka fina gubbar de har i Falkenberg!
Stress, nä jag försöker hålla den ifrån mig. I år ska vi bara vara själva så det finns ingen anledning att stressa! (Jo, store sonens pappa kommer och äter med oss, men det är inget jag stressar för!)