tisdag 18 februari 2014

Konstigheter ...


Flera gånger har jag drömt samma sak; att jag kommer till en stad där det finns ett slags torg med en moské i närheten. Jag känner omedelbart igen mig. Allt känns bekant.

Natten mot idag drömmer jag att vi är på nån slags semester och pv är med och vi kommer då till just det här torget, men nu kommer vi från ett motsatt håll och det känns  helt annorlunda - det är betydligt mindre -, och i drömmen säger jag då ..."så underligt, du vet Thomas, det är det här torget jag har drömt om förut, då var det mycket större!"

I drömmen berättar jag alltså om tidigare drömmar.

Man kan undra över hur många parallella liv man egentligen har.

Det är vad jag filurar på den här grådisiga morgonen i februari.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Så där drömmer jag också ofta! Helkonstigt egentligen.

Anonym sa...

Jag kan också tänka i drömmen "att det är ju bara en dröm".
Men när man känner igen sig så där så undrar man ju faktiskt om man har varit där tidigare, i ett annat liv kanske!

Elisabet. sa...

Ulrika och Fru Hansson: ja, visst är det förunderligt det där!