söndag 16 februari 2014

Litet brev till Kungen ..

Snälla kungen, kunde du inte tänka dig att bespara oss den där pinsamma känslan när lite nervösa reportrar ska intervjua dig och blir virriga och ömsom säger "du" och i nästa sekund "konungen"?

Jag menar, du skulle stiga skyhögt i min aktning om du bara log mot reportern och sa ..."hörru, säg du!"

Nu har jag ju själv - i det här inlägget -, kallat dig för såväl du som kungen, men det sista är bara för att du ska känna dig lite hemma, om vi träffas på riktigt, då blir det du.

Tack för ordet, hörrudu.

Med vänliga hälsningar
Elisabet Nilsson, Halland.

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag kan intyga att man som journalist har svårt med det där titulerandet ... och ett "du" skulle göra saken SÅ mycket enklare! Inte skulle han väl förlora på det utan snarare som du skriver ta poäng?!

Elisabet. sa...

Klimakteriehäxan: javisst, precis! Det blir bara så fånigt och jag förstår reportrar/journalister som kanske har order uppifrån att säga si eller så, å, så mycket enklare om titulerandet skippades. Det blir vara dumt!

Steel City Anna sa...

Dumt var ordet :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, visst var det!