måndag 4 augusti 2014

Här och nu och då ...

Friherrinnan som har så snygga naglar. Enligt mitt sätt att se det.

Igårkväll var friherrinan Lena här på besök .., det blev middag med lite vin och jag tyckte att hon
kunde lämna bilen, så skulle jag skjutsa hem henne.

Ja, inte bara friherrinnan var här, även en annan Lena tittade förbi.
Sååå trevligt det var!

Vad pratade vi om?
Jo, allt från behandling av bröstcancer (två av tre runt bordet har varit drabbade) till barndomsdofter .., och värmen, förstås.

Nu på morgonen kom Lena den första och hälsade på, i akt och mening att hämta hem den röda Saaben.

Vi satt ute på altanen, under parasollet .., och regnet strilade försynt precis hela tiden.
Båda är vi dödligt less på den här svettfuktiga-våtaomslagsvärmen!

Det blev kaffe och mjuk pepparkaka .., och lite småprat.


Plötsligt upptäcker Lena att Molly står på bordet och tittar ut på oss .., hon hade förstås
hoppats att fönstret skulle vara öppet .., så Lena ryter till med mörkaste rösten och tänk,
Molly hoppar ner!

Efteråt ligger hon och harry nära, nära varandra på soffan Ektorp.



Hon som är matte vaskar golvet uppe i hallen .., konstaterar att håret är lockigare än någonsin och läser på Facebook att sjömännen har ställt in kompassen på Vitte, beläget på en avlång ö

2 kommentarer:

annannan sa...

Välkommen hit där det är 22 grader i luften och 18 i vattnet! Imorse klockan 7.30 tog jag årets första dopp. Fler ska det bli för nu har jag semester.

Anonym sa...


Lyckans ost här är det 25,9 ute.
Regnet öser ner här blir nog mer åska.

Ha nu en skön semester med många härliga bad.

Hälsar Friherrinnan