söndag 3 augusti 2014

Så här är det .....



Och det är alldeles förfärligt sorgligt.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Nu hör jag inget ljud eftersom min dator bara är ihopplockad till hälften.
Kan det möjligen vara "Jag kan inte längre höra syrsor" som hon sjunger?
I så fall kan jag trösta dig med att jag inte hört några på många år. Men jag är så illandes glad åt mina hörapparater.

mossfolk sa...

Nä och här blir det nog inte värst populärt om jag drar igång ljudet mitt i natten, jag får lyssna i morgon. Här har för övrigt bara hörts en enda syrsa i år.. och jag tänker inte att det beror på hörseln.

cruella sa...

Älskar den sången och den faktiskt helt osentimentala texten, även om det förstås är sorgligt att bli äldre och mista somliga förmågor.

Elisabet. sa...

Bloggblad, mossfolk och cruella: det finns naturligtvis mycket som är eländigare än detta att inte kunna höra syrsor .., men det är ändå himla trist. Jag tyckte verkligen om det ljudet!