onsdag 5 november 2014

Den där utmaningen ...

Dag 5. "Hepp! Dagens boktips!"

Och påhittet kommer härifrån.

Anders var kanske tre, fyra år ..., när jag en morgon bäddar vår säng och klockradion är påslagen .., lite förstrött hör jag hur Claire Wikholm läser ur en sagobok .., och jag tappar koncentrationen på såväl lakan som påslakan och börjar i stället lyssna till själva sagan.

Jag sätter mig på sängen och lyssnar andäktigt.

Ååå, den var ju helt underbar!

Samma dag gick jag raka spåret till Burwalls bokhandel hemma i Malå och köpte boken.
Eller beställde den.

Jag läste den säkert hundratals gånger för den då lille sonen och när vi kom till avsnittet där olyckan händer .., blev det väldigt spännande.

Både text och bilder gick rakt in i mitt hjärta!

Här är den.

3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Har du den boken?

MOTTAGNINGEN sa...

Den är helt underbar. Som medicin för hjärta och själ. Lika bra för vuxna som för barn.

Elisabet. sa...

Eva, jag har fått ett ex av dig, tror jag och har själv köpt en i reserv-reserv!

MOTTAGNINGEN: va? Har du också läst den? Men visst är den helt bedårande!