fredag 7 november 2014

Mitt eget bästa ....


Lätt som en plätt: underbara filmen om Samres callcenter i Dakka/Senegal.
Å, så glad den gjorde mig och så inutivarm!

Annat som gjorde mig glad ...

* att friherrinnan kryade på sig och fick komma hem från sjukhuset

* att jag får sluta klockan 13.00 i morgon och då hinner titta in i Annies Gård där det är julmarknad

* att pv bjöd på stekt fisk när jag kom hem från jobbet

* att den nya hemköpsdressen känns bekväm - jag mådde nästan illa innan - ....

* att kvällens Skavlan bjöd på så begåvade gäster - Uma Thurman, Margot Wallström och en forskare med ett intressant liv bakom sig (och kanske framför), nämligen Svante Pääbo.

* att sitta här och skriva och höra pv skratta hysteriskt gott åt en brittisk serie som kom efter Skavlan

Ja, det var mitt.

Jag har nämligen siktat in mig på Ulrikas tumvantar!


5 kommentarer:

Ruta Ett sa...

jag gissar att pv tittade på "Friday Night Dinner"! Den är hysteriskt rolig!!!

Dinah sa...

Jag ska se Skavlan i efterhand. Hade tänkt kolla idag, men blev bjuden till grannen.... så svtplay får duga.

Bert Bodin sa...

Dakarprogrammet borde visas i skolorna. Så fint och så bra och lärorikt på många sätt. Många fördomar kanske kommer på skam.

Ingela sa...

Lyssnade du på Svante Pääbo i hans sommarprogram? Annars: Gör det! Helt underbart.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, just det! Han skrattade så tårarna rann! 4

Dinah: härligt!

Bert: det var precis vad vi sa!!

Ingela: ja, vi lyssnade i bilen, på väg hemöver - norrut -. Det var helt fantastiskt, men nu ska jag reprislyssna för att fräscha upp minnet. Vilken man!