fredag 7 november 2014

"Självporträtt ....."


I min ålder har det mesta börjat falla rakt neråt, men om man virar in sig med halsduken och stasar av hullet, så blir det lite bättre.

Om man dessutom höjer kameran så man slipper se den sneda och vinda bilolycksnäsan, så .., ja, helt klart mindre olustigt.

Så får det bli.

Den här utmaningen kom från Ulrika i Dalarna, men samma utmaning finns hos Onekligen. 

Morgondagens utmaning hos Ulrika är "Flytande" och hos Onekligen "Ibland blir jag avundsjuk på ...".


Här ännu en version av den stiliga madamen.
Båda bilderna är veckofärska.

Stasningen har inte helt lyckats och nykterheten garanteras ..., men här ser man tydligt att allt ramlar neråt .., även ögonlocken. Glasögonen däremot, är på väg i nacken.

Ja. ja.
Det är tur att man inte är ute på nån dejtingsida och härjar.


9 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Du är jättefin! Jag måste anamma dina tips!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: haha .., men du behöver nog inte anamma nånting, du fixar det ändå :)

Ulrika sa...

"Stasar av hullet", haha. Knasboll!

Kerstin - lifelivingitnow sa...

Ser fint ut :-)
Vi lever ju och det måste synas (säger hon som gjorde om bilden helt ;-) )

Kattis sa...

Du är fin du! :)

Faller mina ögonlock ner ytterligare med åren, då lär jag få svårt att överhuvudtaget kunna se...

Tankevågor sa...

Vet du att jag tycker du är lik min syster och så visar jag bilderna för Anders och då håller han med.....och så tillägger han att ni är lika ni med....(du och jag alltså...för jag är visst lik min syster jag med.)

:-)

Fniss...

Lisbeth

Eva i Tyresö sa...

Vilken gullig Elisabet!!!!

Elisabet. sa...

lifelivingitnow: ja, det bekymrar mig inte det minsta .., men jag blir oerhört förvånad ibland när jag ser hur huden tappar all spänst.

Kattis: ,-))

Tankevågor: jag kan inte tänka mig nåt bättre!! Till sommaren hoppas jag att jag får ta dig i hand och säga hej och mötas i en varm kram.

Eva i Tyresö: ååå, vilket underbart brev du har skrivit, Eva! T a c k!

Jessica sa...

Du är så söt! :)