onsdag 10 december 2014

Dagens fönster ...


... finns i ett kök i ett gult hus beläget på en kulle, allt uti ..., just det: landet Halland.

Det fönstret ska, liksom två andra, bytas ut till våren.
Så även arbetsbänken och diskhon, men det vet inte husägaren om.
Ännu.

Som vanligt är det lite rörigt på alla lediga ytor.
Där står inte bara fruktskålen som inhandlades i Limhamn förra sommaren, nej, där finns även mina blodtryckstabletter .., tiduret som jag bara  ä l s k a r ..., (inhandlat i Varberg), en gammal Ikea-ljusstake som jag tycker om (men som har världens kortaste sladd) och så en inköpslista.


Inköpslistor hittar man lite överallt i det här huset.

Och har ni inget annat för er, kan ni ju lyssna lite till den här mannen.
Jag tycker om den här sången.

Kanske för att jag själv en gång vid 3:e december besökte Svenska Kyrkan i New York.
Det var isande kallt och snöstorm  .., vi hade tillbringat en månad i Argentina hos min mamma och nu bara längtade jag hem till småtöserna!

1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

köksförändringar?

Egentligen är en stor bra diskbänk det bästa men modernt är perstorpsbänkar. De är inte lika tåliga som diskbänk av gammal typ. Man bakar utmärkt på diskbänk och maN KAN STÄLLA IFRÅN SIG VARMA SAKER. DET KAN MAN OCKSÅ PÅ STEN SOM JAG REKOMMENDERAR NÄRA SPISEN.