torsdag 22 januari 2015

Mitt enjängda liv ...


Men ganska så trivsamt är det ändå.



Tidningsläsning .., frukost (men i omvänd ordning) .., brevskrivande till mellansystern i Australien ..., hundpromenader vid havet ..., alldeles vindstilla är det.

Anar ni känslan ...?


Små pölar som frusit till is ...

Och nu ska det enjängda brytas av .., nu ska två damer i sina bästa år åka in till stan och äta thai-mat - buffévarianten - och strosa omkring lite och ett förstoringsglas ska inhandlas och kanske en bok?

Från vardagsrummet hör jag Nellys snarkningar ..., såväl hon som harry tycks nöjda och belåtna.

Jo, men det är som bäst.


3 kommentarer:

Turtlan sa...

Hur det än är så saknar jag de där lediga vardagarna. Vara hemma och strosa, gå på stan eller gå ut och gå.

Ha nu en trevlig lunch på Thai'en. Alltid gott!

Ruta Ett sa...

Låter som ett liv i stilla mak - dvs njutbart och behagligt!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, jag förstår dig - jag ÄLSKAR vardagsledigheten -!

Ruta Ett: precis!