fredag 23 januari 2015

Nu är det gjort!

Nattflyg på hemresan.

En sak vet man ju och det är att man har många eländiga egenskaper och en av dem som
bor i mig, det är det där att jag lätt har för bråttom.

Fort, ska det gå!

Det är inte heller nånting medvetet, nej, säkerligen genetiskt, för min mamma var precis likadan och ååå, så irriterad man kunde bli på henne!

Och är man är lagd åt bråttomhållet är det ju inte så underligt om det ibland blir fel .., och när jag för några år sedan bokade flygbiljetter till Emma och mig till London, ja, då råkade jag skriva in fel avresedatum och det kostade mig dryga tusenlappen att få det ändrat, för att inte tala om vilken panik jag kände!

Så .., när jag för några timmar sedan satt framför datorskärmen och klickade i mitt och sonens namn (stavar han verkligen efternamnet på det viset ...?) fick jag sms:a honom både en och tre gånger för att vara riktigt, riktigt, riktigt säker (det visade sig att han och pappan ändrat stavningen på efternamnet samma år som jag blev ensamseglare, inte underligt att jag inte fick det till att stämma!) och jag såg för min inre syn hur sonen satt där i polisbilen och tog emot det ena sms:et efter det tredje och loooog åt den stirriga mamman.

Men nu är det gjort.

Nu ska jag lämna in detta (semesteransökan) till chefen och hans fru (jag har förvarnat) och så är det bara att sätta igång och längta. Det där med   l ä n g t a n .., det är ju faktiskt min allra, allra bästa gren! 


Marknaden i Kumasi, Ghana.

Vad ser jag mest fram emot?
Ja, förutom att träffa mellanbarnet och hennes man, så är det det här vardagliga.
Vardagslivet, helt enkelt.
Och en helt annan kultur.
Andra färger.
Och dofter.
Och ljud.
Annan mat.

Kanske att åka buss i flera timmar och komma till staden Kumasi och vandra bland marknadsstånden.
Men hjääälp, så spännande!
Åka buss i ett annat land!!
Ja, för mig är det som det allra härligaste äventyr!

Nu ska ni slippa res-dröm-prat, men nog kan ni väl förstå att jag längtar!




12 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Herregud, kan man göra annat än längta i det här läget!

Rexxie sa...

Sorry, men jag kan knappast tänka mig något värre!!

:-O

cruella sa...

Otroligt spännande, och precis som du vill jag uppleva stämningar och atmosfär och förstå lite, lite av vad som är vardagen för människor som lever så annorlunda. Ja, det syns ju i mina bilder från Kinaåret vad som intresserade mig:)

Rexxie, vad är det som är så hemskt?

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, helt fantastiskt känns det!

Rexxie: det jag nog förstå när det gäller dig, för du kalkylerar rationellt med alla risker som finns ....., -)

Cruella: jag tror det är som jag skrev till Rexxie. Själv tänker jag så här: överlevde vi hos mamma i bushen i Argentina, överlever vi väl i Afrika också.

Mian sa...

Superspännande!
Jag ser fram emot många intressanta inlägg och bilder.

Kattis sa...

Så spännande och kul. Hurra!

Turtlan sa...

På inköpslistan:

Ett extra minneskort till kameran. Eller kanske två?

Ett extra kamerabatteri att ladda och ha med.

Ååå så spännande.

Å glöm inte kontakta din vaccinationsmottagning i god tid inför resan hälsar sjuksyrran :-))

Evas blogg sa...

Så spännande! Kommer ni att bo hos dottern och svärsonen? Tänk så många fina bilder vi kommer att få se.

AP sa...

You will love it! Det var i kumasi jag träffade kungen :)

mossfolk sa...

Åh så jätteroligt! Vilket äventyr! Jag börjad genast se fram emot bilder från den resan ;)

Elisabet. sa...

Mian & Kattis: ja, så himla spännande!

Eva på Frösön: jepp, så boendet blir ju ingen kostnad ,-)

Annica/Turtlan: allt det har jag redan ..., förutom vaccinationen, men det blir väl av.

mossfolk:ja, ett riktigt äventyr och roligt att resa med Anders!

Eva i Tyresö sa...

Å så spännande. För mig är det lagom att höra allt genom dig. Då slipper man det tröttsamma riskabla o svåra. Kram!