söndag 1 februari 2015

Idag ....


Ledig helg är ljuvlig helg.
Gråväder.
Ömsom sol, ömsom snöglopp.
Ljuset är blått.

Vi åker till återvinningen och kastar allehanda rat.


Och svänger förbi Halmstad Arena där det pågår tävlingar i Crossfit.
Parkeringen är absolut fullsmockad ..., men arenan rymmer ju annat än styrkelyft och bensprattel och klättra i rep, där finns även en simhall och där spelas hockey och en hel del annat.

Egentligen hade vi hoppats få säga hej till Anna Åberg som tävlade igår och skulle resa hem idag, men se, av detta blev intet.
Ett fantastiskt fint arrangemang var det hur som helst och massor med publik!


Här är hon, denna härliga Anna från Helsingborg!
Första gången jag kom i kontakt med henne, det var nog för nio år sedan när jag nyss hade börjat blogga och skrev om utsikten över .., kanske var det Glumslövs backar eller nåt sånt?

Anna, som tar så vansinnigt fina bilder ..., och som så småningom utbildade sig till brandkvinna och nu tränar cross-fit alldeles omåttligt ihärdigt (jag tror att hon står på händer hälften av dygnets alla timmar ..), ja, så här ser hon ut.
Jag gillar henne skarpt!


Halmstad Arena är så fin ..., och allt var välordnat!
Så roligt om Anders någon gång kommer hit och tävlar!
Det ser ut som om sittplatserna längst ner, går att fälla ihop och skjuta in!
I så fall är det ju hur finurligt som helst.

Vid varje tävlande stod en plasthink och jag trodde att det var spyhinkar, för sonen - som också håller med crossfit - har berättat att det finns dom som kräks efter våldsamt jobbiga pass.

"Tänk, alla har var sin spyhink!" sa jag till pv.
"Det är ingen spyhink, det är talk i hinkarna!" svarade han.

Jaha ja, på det viset.



Sist av allt en sväng förbi friherrinnan i Steninge.
Hon höll kaffe och vi fikabröd.
Shejken blev överlycklig över besöket och visste knappt till sig av glädje!

Och nu bakar pv bröd .., och sen ska han rätta prov och förbereda för nästa vecka.
Själv ska jag ordna med middag .., renskav/kantareller och hemgjort potatismos.

Nu kan ni lägga undan pennorna.

Inga kommentarer: