torsdag 12 mars 2015

Ett om dagen ....

Foto: Malin Eriksson

Bild 1.
Ja, jag inser att det är väl mest mamman som är intresserad, men det här är ju min egen form av dagbok, så jag följer hjärtat och lägger in en bild om dagen från Ghana.
Kanske två.
Ja, eller tre.

Igårkväll kom Maria och Malin fram .., dom satt på balkongen och blev bjudna på nåt gott och Anna som är hysteriskt morgonpigg, väntade och väntade och väntade i morse .., sen bar det iväg ut på morgonrunda. Eller nån slags hälsosam runda. (Är det detta som vankas när mamma kommer ...?)

Och så blev det spontanmatch med traktens pojkar (kanske skolungdomar .?) och Malin tar bilden, där två systrar från norra Norrlands inland och fjälltrakter (åtminstone från början) står på en grusplan i landet Ghana i Afrika och deltar i en volleybollmatch och alldeles varm i hjärtat blir jag av bilden!

Åååå, tack livet att jag får vara med!



Det här räknas fortfarande som en bild .....

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag tror inte jag är ensam om att tycka att det får gärna bli HUR många bilder som helst från Ghana!!

cruella sa...

Jag säger detsamma, det är ju fantastiskt!

AP sa...

Men verkligen, tack livet!

Kattis sa...

Underbart! :)

Ruta Ett sa...

Jag kan bara instämma! Tänk den som kunde balansera en sån hög tvätt på huvudet. Tvättstugedagarna skulle bli betydligt roligare då!

bettankax sa...

Och jag tänker på flickornas mormor. Hon hade visst var det äventyrliga kom från, att våga och leva sina drömmar :)
(och jodå deras mamma är "våglig" hon också ;):))

Elisabet. sa...

Ulrika, Kattis, Ruta Ett, Cruella och bettankax: så bra! Då kan jag lägga in lite fler bilder ,-)

Bettankax igen: jo, mormors gener finns nog lite till kvinns här, tror jag ....