fredag 13 mars 2015

Igårkväll ....

Bilden togs igår. Var jag synsk ...?

... blev det så här i min kropp, som på bilden.

Inom loppet av en halvtimme slogs jag ut totalt.
Jag skakade som ett asplöv i höstvinden .., hackade tänder .., frös nåt så gräsligt och hade ont i precis hela kroppen.

Det är inte första gången, men det har aldrig varit så här våldsamt.

Medan jag låg på soffan och funderade på Det Vita Arkivet, ägnade sig pv åt matlagning, - rårakor - stod på menyn. Vid det här laget har han sett flera såna här kroppsliga djupdykningar och blir inte lika förskräckt som från början av förhållandet. Han vet att det går över.

Hur sjuk jag än är, hjälper alltid mat.
Jag vacklade till köket .., slog mig ned vid bordet .., bytte ut lingonsylten mot creme fraiche och löjrom och vände sedan åter till soffan.

Förresten var kocken inte heller så alert och att titta på Antikrundan till slutet, nej, det fixade vi inte.
Väl under täcket tog det inte fem minuter, så hade vi somnat.

Nu är det ny dag och jag kan lova er, att drar man täcket över sig vid halv nio, då är man hur pigg som helst klockan fem på morgonen! 

Pv har cyklat till jobbet .., det är helt ljust ute .., och frånsett kvällsjobb, så stundar ledig helg!
Halleluja!

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Är det kraftigt blodsockerfall kombinerat med trötthet?
Om det hjälper med mat, tänker jag. Jag känner igen det lite grand!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: så kan det säkert vara .., det blev ju bättre när jag hade fått i mig lite mat :)

Evas blogg sa...

Det låter onekligen som ett blodsockerfall. Har du kollat ditt blodsocker på sistone?

Evas blogg sa...

Jag blir likadan när jag har ätit för lite under dagen.